Transferde neden bu kadar sessiz kalıyoruz?
Uğur Uludağ
Kocaelispor, geçen yıl transferde çok hatalar yaptı.
Can Keleş, Linetty, Churlinov gibi…
Buna Tayfur Bingöl’ü, Serdar Dursun’u da ekleyebiliriz.
Aldıkları paralara göre daha çok katkı sağlayabilirlerdi.
Özellikle Tayfur Bingöl, ligin ikinci yarısını yatarak geçirdi.
Selçuk İnan da, bu futbolcuyu ısrarla oynattı.
Geçen yılki transferin takıma katkısı olmadığı gibi, bu sezon da etkilerini göreceğiz.
Linetty, sözleşmedeki opsiyonunu kullandı. Sözleşmesini bir yıl daha uzattı. Hiç oynamadan 800-900 bin Euro alacak.
Geçen yıldan ekstra bir performans sağlayabilir mi, bu da çok zor.
Churlinov aynı şekilde…
Sözleşmesi devam ediyor. Takıma yeni sezonda da nasıl bir katkı sağlayacağı soru işareti.
Kaleci Jovanovic ligin ikinci yarısında sakatlığı yüzünden yoktu.
Yeni sezonda ne olacağı belli değil.
Büyük umutlarla aldığımız forvetimiz Petkovic’te aynı şekilde.
1.5 milyon Euro’dan fazla ücret alacak.
Bu parayı alıp, oynasa sorun yok.
Ama hep sakat…
Geçen yıl bu kulübün içindeki profesyoneller ve futbol aklı nasıl bir transfer politikası izlediler, şaşırmamak elde değil.
Transferde hata yaparsın, 2-3 oyuncuda opsiyon olur.
Kocaelispor’un geçen yılki transferde ki kadro planlaması fiyasko olmuştur.
Bu hataların bedelini yeni ödemeye başladık.
Sezona elimizdeki futbolcularla başlayacak çok büyük hayal kırıklığı da yaşayabiliriz.
Takımı ayakta tutan defans bloğunu, orta sahadaki Show gibi önemli bir ismi de kaybettik.
Şimdi yeniden bir takım yapacağız.
… … …
Geçen yıl transferde çok büyük hatalar yapan Kocaelispor yönetimi, bu sezon ise çok daha temkinli.
Şuana kadar alınan tek futbolcu var, Göztepe’den Uğur Kaan Yıldız ile anlaştı.
Bu oyuncu da Göztepe’de çok fazla forma şansı bulamadı.
Nasıl bir katkı sağlayacağını bilemiyoruz.
Bu oyuncunun dışında yönetim kurulunun mutlaka prensipte anlaştığı isimler vardır.
Bu sezon aynı hataları yapmamak için çok daha dikkatli olmak gerekiyor.
Zaten böyle yapmak zorundayız.
Çünkü bu kulübün artık sokağa atacak 1 TL’si bile yok.
… … …
Kocaelispor’daki gelişmeleri taraftarlarda merak ediyorlar.
Kombine ve loca satışları var.
Taraftar neye göre kombine olacak, kimi izleyecek?
Bu konuda yönetimin kamuoyuna açıklama yapması gerekir.
Anlaştığı isimleri elbette açıklamasın.
Ama nasıl bir yol izlediklerini, planlama içinde olduklarını taraftarlarına duyurmak lazım.
Yönetimin böyle bir sorumluluğu var.
Takımdan o kadar oyuncu gitmiş, şimdiye kadar resmi olarak açıklanan tek isim var.
Bu durumda taraftarlarında endişe duyması doğal…
Basının da eleştirmesi normal…
Kocaelispor’un yeni yönetimi ne yazık ki, taraftarına güven vermiyor.
Bu sessizlik camiayı düşündürüyor…
Yönetim, bu güveni sağlamalıdır…

