En büyük kayıp aslında Smolcic değil
Uğur Uludağ
Kocaelispor geçen yıl Süper Lig’de en az gol yiyen takımlar arasındaydı.
Ligde kalmamızın en büyük nedenlerinden biri de buydu.
Yoksa 34 maçta 26 gol atan bir takım kolay kolay ligde kalamazdı.
Az da gol yiyorduk.
Ligi 22.haftasındoa kalemizde sadece 22 gol görmüştük.
Bu kadar bütçeli takımların yer aldığı Süper Lig’de maç başı ortalama bir gol yememiş takım savunması başarısıdır.
Bireysel olarak bunu yapamazdık.
Kalecimiz Jovanovic’in ligin ilk yarısında performansı iyiydi. Sakatlandıktan sonra kaleye geçen Gökhan Değirmenci de çok katkı sağladı.
Takımı olarak çok kötü olduğumuz, sonra da toparlanamadığımız Alanyaspor maçını saymazsak savunma anlamında başarılı bir takımdık.
Takım savunmasında kilit isimler vardı.
Kalecimiz ve defansımız iyiydi.
Defansta Smolcic ile Dijksteel inanılmaz oynadılar.
Özellikle Dijksteel çok yönlü bir oyuncuydu. Sağ bek olarak aldığımız bu oyuncu, sonradan stoperde Smolcic ile iyi bir tandem oldu.
Ahmet Oğuz’un geçen yıl takıma önemli katkı sağladığını düşünüyorum…
… … …
Geçen yıl takım savunmasındaki başarıyı sadece defans oyuncularına sağlamak doğru değil.
Özellikle orta sahada görev yapan isimlerde vardı.
Takımın 6 numara pozisyonunda oynayan ismi Show…
Bana göre Süper Lig’in en iyi 6 numaralarındandı. Yanında oynayan Keita ile de çok uyumluydu.
Aynı defansta Smolcic-Dijksteel gibi…
Yeni sezonda Keita ile sözleşme uzattık. Daha doğrusu bu oyuncunun bonservisini aldık.
Geçen yıl İsrail takımı Maccabi Haifa’dan kiralık olarak gelen Show’un bonservisini alamıyoruz.
Bu oyuncunun 1,2 milyon Euro opsiyonu var.
Öğrendiğimiz kadar İsrail takımı bu rakamdan aşağı inmiyor.
Aynı Smolcic’in bonservis ücretinde olduğu gibi Show’da da sorun yaşıyoruz.
Bu bonservis ücretini bizim vermemiz çok zor.
… … …
Bir takımda kadro planlaması yapmak çok kolay değil.
Zordur, bunu biliyoruz.
Kadro planlamasında mali yapı ve ekonomik güç çok önemlidir.
En önemlisi de futbol aklıdır.
Kocaelispor yönetimi bence bu işi ligin sonunda bırakmamalıydı.
Dünya’da çoğu takımlar bu işi sezon devam ederken yapıyor.
Devre arasında opsiyon kullanma konusunda yeni bir anlaşma yapabiliyor.
Smolcic ve Show’un bizim takım için ne kadar önemli olduğunu gördük.
Yönetim kurulu, devre arasında bu iki oyuncunun kulübü ile masaya oturup, yeni bir sözleşme planı yapabilirdi.
… … …
Kocaelispor’da Smolcic defteri kapandı.
Stoperde alternatif isimler bulunabilir. Smolcic’in eksikliğini çok fazla hissetmeyebiliriz.
Ama 6 numara pozisyonun da oynayacak oyuncu bulmak çok kolay değil.
Bu sadece Kocaelispor için değil.
Türkiye’de çoğu takım bu sıkıntı yaşıyor.
Galatasaray’da bir Lemina ve Torreira etkisi takımı şampiyonluğa taşıdı. İki ön libero çok büyük etken oldu.
Diğer takımlar böyle oyuncular bulamadı.
Bizde Sohow gibisini zor buluruz.
Yeni sezonda Keita-Show ikilisi ile başlamak çok iyi olurdu.
Smolcic’in takımda kalmasını çok isterdim.
Ama benim için en büyük kayıp Show’dur…

