BIST12.668,52%1.70
USD43.2797%0,13
EURO50,1988 %-0.1
ALTIN6.358,87 %-0.5

İzmit ve Kocaelispor yönetimi 

Tuğrul Kırankaya

Abone OlGoogle News
01 Haziran 2026 18:02

Dokuz gün tatil bitti ve yine güne erkenden başladım. 

Devlet Hastanesi’nin önünden İnönü Caddesi’ni bir baştan diğer başa, Akça Cami sokağından kısa bir tur, Fethiye Caddesi ve Kapanönü’ne uğrayıp sonrasında yine Yürüyüş Yolu hizasından Yahya Kaptan’a, daha sonrasında Yeşilova ve Bağçeşme, en sonunda da 42 Evler’de bulunan Mavi Kocaeli Gazetesi’ne kısa bir İzmit turu attım. Yaklaşık bir saat gezdim, dolaştım. 

Bayram bitti ama çöplerin hiçbir yerde bitmediğini canlı bir şekilde gördüm. Uzun zamandır anlatmaya çalışıyorum. Çöp toplanma saatlerinin yanlış olarak belirlendiğini ve yetkililer tarafından tekrardan gözden geçirilmesi gerektiğini özellikle belirtmeye uğraşıyorum. Başarılı olamadığımı görünce de gerçekten öfkeleniyorum. 

CHP içerisinde bulunan ve aktif görevlerde yer alan arkadaşlarımdan her fırsatta da sitem içeren sözlerle karşılaşıyor ama uyarılarımı yapmaktan da asla vazgeçmiyorum. 

İzmit’in güvenliği de, çöpleri de benim nazarımda İzmit Belediyesi’ne aittir. Bir sorun varsa öncelikle İzmit Belediye yetkilileri müdahale etmeliler ve çözüm üretmelidir. 

Fethiye Caddesi ve İstiklal Caddesi’ni trafiğe nasıl kapatıyorsanız. Esnafın dükkanlarının önüne masa sandalye koymalarını nasıl engelliyorsanız, çöp ve güvenlik konusunda da girişimleri ve kontrolleri öncelikle sizlerin yapmanız gerekiyor. 

Ben böyle düşünüyorum diye de değil tabii ki bu durum.  Olması gerekenin bu şekilde ilerlemesi ve sonrasında çözümlenmesi gerekiyor. 

Belsa Plaza otoparkını ihaleye çıkarıp, yıllık kira ücretini peşin alıyorsunuz ama iş ruhsatlandırma kısmına geldiğinde sus pus oluyor, bir açıklama yapmaktan kaçınıyorsunuz. 

Belsa Plaza otoparkının ruhsat işlemleri ne aşamada? Bir açıklama yapmanız ve artık kamuoyunu bilgilendirmeniz gerekmiyor mu? 

--- 

Başka bir konu da Kocaelispor ve yeni seçilen yönetim kurulu üyeleri… 

Çarşıda herkes bunu bana soruyor ve kendi aralarında konuşuyor. 

Haziran ayı içerisinde ödenmesi gereken yaklaşık 320 milyon liralık teknik kadro ve futbolcuların alacaklarının ne olacağını soruyorlar. 

300 milyon lira civarında Temmuz 15’e kadar ödenmesi gereken vergi ve SGK borcunun nasıl ödeneceğini soruyorlar. 

Bunlara cevap vermekte zorlanıyorum ama yine de gerekli bir şekilde açıklama yapmaya çalışıyorum. 

Bir arkadaşımdan cevap veremediğim bir soru yöneltilince benim de bir an da kafamda dank etti bu yazacağım konu diyebilirim. 

Kocaelispor’un borçlarını biliyor ve bahsedebiliyoruz.  

Ödeme konusunda da öncelikle yıllık aidatlarımızı yatırarak, forma alarak veya kombine, bilet almak şeklinde takımımıza destek olmaya çalışıyoruz. 

Ama yeni göreve gelen yönetimin mal beyanlarını bilmiyoruz. 

Yeni dönemde görev alacak isimlerin vergi borcu var mı? 

SGK veya devlete başka türlü borçları bulunuyor mu? 

Bankalarda ki kredi durumları ne alemde, yani kredibiliteleri ne durumda? 

Milletvekili seçilirken, belediye başkanı adayı olurken, göreve talip olanların tamamı mal beyanında bulunuyor ve her dönem de tekrardan bunu açıklamakla mükellef oluyorlar. Kendilerini sorumlu hissediyorlar. 

Kocaelispor gibi kentimizin en önemli spor kulübüne yönetici olmak için can atanlar kişilerin durumu nedir? Ben ve birçok Kocaelispor sevdalısı arkadaşım gerçekten bu konunun merakı içerisindeyiz. 

Kocaelispor, batan yöneticilerini kurtarma kulübü mü? 

Yoksa pırıl pırıl insanların yönetiminde yer almak için can attığı Kocaeli’nin gerçek anlamda medarı iftiharı mı? 

İlk yönetim kurulu toplantısı sonrasında yapılacak olan basın toplantısında başkan Recep Durul ve yönetimde yer alan bütün isimlerin mal beyanında bulunmalarını rica ediyorum. 

Belki de bunun bir ilk olmasını ve Türkiye’de örnek olmasını istiyorum. 

Madem bu görevlere isteyerek talipsiniz, madem Kocaelispor sevdalısı ve aşığısınız… 

Bizler de görelim bakalım sevdanızın renklerini… 

Kocaelispor’u kimlere teslim ettiğimizi ve bugünden sonra yaşanacak olan akıbetini… 

Kongre üyesi ve taraftarı olarak en doğal hakkımızın bu olduğuna da yürekten inanıyorum. 

Benden söylemesi. 

 

 

 

  

Yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum.600 karakter kaldı
×

Bu sayfalarda yer alan yorumlar kişilerin kendi görüşleridir.
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde mavikocaeli.com.tr’nin görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır.
Yazılanlardan mavikocaeli.com.tr sorumlu tutulamaz.

0 Yorumlar

    Tuğrul Kırankaya

    mavikocaeli.com.tr köşe yazarı

    Tüm Yazıları