Emniyetteki çok önemli tanıtım üzerine…
Orhan Balcı
Gazetedeki günlük işlerimin yanı sıra davet edildiğim programlara katılmaya özen gösteriyorum.
Önceki gün Kocaeli Emniyet Müdürlüğü’nde düzenlenen programa davet edildim.
Yeni yaşını kutladığımız muhabir arkadaşım Oğuzhan Hafızoğlu ile birlikte devasa görünümlü Kocaeli Emniyet Müdürlüğü binasına gittik.
Ofisten çıkıp emniyet müdürlüğünün arkasındaki otoparka girişimiz 10 dakikalık bir zaman dilimi çerçevesinde gerçekleşti.
Yeni yapılan binaya ilk kez gidiyordum.
Yoldaki tabelalar doğrultusunda giriş kapısını bulduk.
Güler yüzlü kadın polis memurundan toplantının 4. katta olduğunu ve asansörlere ulaşabileceğimiz yeri öğrendikten sonra yukarı çıktık.
Koridorun sonunda yer alan “Kent güvenlik yönetim sistemi merkezi”ne girdik.
İçeri girdiğimizde meslektaşlarımızla görevli polis memurları ve karşımızda kameralardan gelen görüntülerin yer aldığı dev bir ekran karşıladı.
Kameralar aracılığıyla bölünmüş dev ekrana düşen görüntüler adeta cam gibiydi.
Bulunduğumuz merkezde görev yapanlar ekranı izlerken gelen görüntülerden gerekli yerlere yapılan anonslarla ekipler yönlendiriliyordu.
Gerçekten bakıldığında önemli bir merkezdeydik ve kameraların açısıyla yolları gözleyebiliyorduk.
Sadun Çetin, Adem Turgut, Cemalettin Öztürk, Mevlüt Soysal, Engin Şahin ile ayak üstü sohbet gerçekleştirdik.
Böylesi önemli bir çalışmanın baş mimarı olan Aselsan’ın üretimiyle yapılan kameralardan yansıyanlarla ilgili olarak görevli komiser arkadaşımız kısa bir bilgilendirme yaptı.
Aselsan’ın gönderdiği konuyla ilgili bilgilendirme metniyle haberi yaptık ve dün gazetemizin 6. ve 1. Sayfadan internet sitemizden paylaştık.
ASELSAN'ın geliştirdiği CITYGUARD Kent Güvenliği Yönetim Sistemi ile ROADGUARD Yol Güvenlik Sistemi'nin şehir, yol ve kritik tesis güvenliğinde sağladığı katkılar,
ODAKAN kameralar, her türlü ışık ve hava koşulunda, 7 gün 24 saat boyunca yüksek performans ve üstün görüntü kalitesi sunması,
KGYS kapsamında termal görüntüleme teknolojisi sayesinde çevre ve sınır güvenliği, endüstriyel alan izleme ve acil durum müdahalelerinde durumsal farkındalık,
Yapay zeka destekli sistemlerin kişi, araç ve plaka tanıma, yüz tanıma, yoğunluk analizi ve görüntü analizleri sayesinde güvenlik güçlerine olaylara daha hızlı müdahale olanağı sunması,
Bir çok açıdan baktığımda can güvenliğimiz ve kent güvenliğimiz açısından çok önemli bir hizmet.
Tamamen yerli olanaklarla geliştirilen sistemlerin kamu düzeninin korunması, suçların önlenmesi ve olayların aydınlatılmasına önemli katkılar sağlayacak.
Teknolojinin güvenlik alanındaki kullanımının her geçen gün daha da yaygınlaşması sürecek.
Bu hizmetin haberleştirilmesi, kamuoyuna duyurulması bizim işimiz yaptık yapmaya da devam edeceğiz.
Görev yapan konuyu açıklayan arkadaşımıza teşekkür ediyorum, paylaştığı bilgiler için. Sahada da uygulaması yapılan projeyle ilgili açıklamalarda yapıldı.Böyle uygun görülmüş olabilir.
Ancak,
Kent için böylesi önemli bir hizmetle ilgili toplantıda konudan sorumlu Emniyet Müdürü Yardımcısı ve Aselsan’dan yetkili bir isim olsa, sorularımızı yanıtlasa, çok daha iyi olurdu düşüncesindeyim.
7/24 her koşulda sorunsuz görev yapacak yerli yapım olan kameraların oluşturduğu sistemle ilgili tanıtımında, daha fazla bilgi sahibi olabilirdik.
Hala iletişim ve tanıtım konusunda ne yazık ki çok geniş düşünmüyoruz.

