Kentin geleceği için Metro Projesi yapılmalı
Orhan Balcı
04 Ekim 2021 12:55
Haberin ayrıntısında,
‘KSMMMO Meclis Toplantısı’nda konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı
Tahir Büyükakın, maliyeti nedeni ile Körfez – Kartepe Metro Projesi’nin askıya alındığını söyledi. Büyükakın, 32 kilometrelik metro hattı için 1.2 milyar Euro yatırım bütçesi gerektiriyor. Böyle bir projenin altına imza atmak şehrin geleceğini ipotek altına almak olurdu’ cümleleri yer alıyordu.
Bu proje kentimizin trafiği ve geleceği için önemliydi ve uygulanmasıyla kentin trafik sorununa önemli bir çözüm üretecekti.
Askıya alınması kararı bir çok soru işaretini beraberinde getirdi.
Bu proje için biraz geriye gidelim,
Tarih, 18 Şubat 2019 Pazartesi,
Yer,Antikkapı Restaurant,
Konu, AKP’nin Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkan adayı Tahir Büyükakın’ın
31 Mart 2019 da yapılacak seçimlerde seçmenden oy isteyeceği projelerinin tanıtım yani lansman toplantısı.
Proje kitabının ilk bölümünde ve ulaşım konusundaki soruna çözüm için en önemlisi olarak lanse edilen,
KÖRFEZ DERİNCE İZMİT KARTEPE METRO HATTI,
Projesi yer almış ve aday Büyükakın toplu taşımada lastik tekerlekten demir tekerleklere dönmek için yapılması gereken çalışma olarak belirtmişti.
Ulaşım Bakanlığı’ndan onaylanan projenin ‘YAP-İŞLET-DEVRET’ modeliyle yapılacağı öngörülmüştü.
15 yıl Kocaeli Büyükşehir Belediyesi koltuğunda oturan İbrahim Karaosmanoğlu döneminde gündeme getirilen ve bakanlık tarafından yapılması düşünülen bu proje için çalışma yapılmıştı.
Seçmenden oy isterken yapacağım diye açıklama yapılan bu proje, günümüzde bütçesi yüksek kentin geleceğini ipotek altına alamam gerekçesiyle askıya alınıyor. Yani iptal ediliyor…
Yereldeki AKP iktidarının 17 yılda kentimizin trafik sorununu çözmek için toplu taşımada,
İzmit’teki tramvay dışında hiç bir şey yapmamasına yeni bir halka daha eklendi.
Tramvay projesi de bir inat uğruna gerçekleşti.
Bakanlığa devredilen ‘Şehir Hastanesi ve Kocaeli Stadı’na giden bölüm ise hala sürüncemede yer alırken, Kuruçeşme için çalışmalar sürüyor.
Gebze – Darıca Metro hattını da bakanlık yaşpıyor.
Birde metro ve tramvay konusunda çevremizdeki illere bir bakalım.
İstanbul adeta demir ağlarla örülüyor,
Bursa yeni halkalar ekliyor,
Eskişehir yurt dışı kredilerle yaptı yapıyor,
Ankara, İzmir, Gaziantep, Konya, Antalya illerinde sistem çalışıyor…
Ülkemizin sanayi kentinde,
Sabah akşam işe gidiş gelişlerde en çok yer değişimin yaşandığı
Kocaeli’de,
toplu taşıma demir tekerlekli araçlarla değil,
lastik tekerlekli araçlarla devam edecek…
Peki bunun sorumluları kim?
Tabi ki bu konuda ki,
sorunu çözemeyen ve var olan projeyi askıya alan yerel yöneticiler…
0 Yorumlar