Asgari ücrette hesap değişti! Bakın kaça çıkıyor

2026 yılında net 28 bin 75 lira 50 kuruş olarak uygulanan asgari ücret için yeni yıl öncesinde zam senaryoları konuşulmaya başladı. Ancak şu an için açıklanmış kesin bir zam oranı bulunmuyor.   3 FARKLI HESAP   Mevcut net ücret üzerinden yapılan hesaplamalarda farklı oranlar dikkat çekiyor. Buna göre yüzde 20'lik bir artış yapılması halinde asgari ücret 33 bin 690 lira 60 kuruşa çıkıyor. Yüzde 25'lik zam senaryosunda rakam 35 bin 94 lira 38 kuruş olurken, yüzde 30'luk artışta ise 36 bin 498 lira 15 kuruşa yükseliyor. Buradaki rakamların resmi asgari ücret tutarı olmadığı özellikle belirtiliyor. Bunlar yalnızca mevcut maaşa farklı zam oranlarının uygulanmasıyla ortaya çıkan hesaplamalar. YIL SONUNDA YAPILACAK 2027 yılında geçerli olacak asgari ücretin belirlenmesi için yıl sonunda yapılacak Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmeleri önem taşıyor. Masada enflasyon, çalışanların geçim şartları ve işverenlerin maliyetleri gibi başlıkların bulunması bekleniyor.Komisyonun çalışmalarının ardından yeni asgari ücret resmi olarak açıklanacak. Yani bugün konuşulan 33 bin 690 TL, 35 bin 94 TL ve 36 bin 498 TL rakamlarının henüz kesinleşmiş bir maaş olmadığını unutmamak gerekiyor.