Okulda her ne kadar eğitim programları günümüz koşullarına uygun olsa, son model teknolojik araç gereç ve materyal bulunsa da bunların uygulayıcı olan öğretmenler yeterli niteliklere sahip değilse bunların hiçbir anlamı olmayacaktır. Eğitim programı çok iyi hazırlanmış olmasına karşın, öğretmenler istenilen yeterliklere sahip değillerse eğitim-öğretim süreci sonunda beklenen sonuçlara ulaşılamaz . Öncelikle öğretmen toplum yapısını ve kültür değerlerini içeren geniş bir kültür bilgisine sahip olması gereklidir. Bunun yanı sıra öğreteceği ders alanı konusunda da alan bilgisine hâkim olmalıdır. Öğretmenin öğreteceği konuda derin alan bir alan bilgisine sahip olması demek bunu çok iyi öğretebileceği anlamına gelmeyebilir. Bu bağlamda öğretmenin alan bilgisini nasıl öğreteceği çok büyük önem kazanmaktadır.
EĞİTMEN SINIF ORTAMINDA NASIL OLMALIDIR ?
Kazanımları gerçekleştirmek için, öğrenme ortamının yaratılması ve yönetilmesi, öğrencilerin derse aktif katılımı, dersi ilgi çekici hale getirme ve istenmedik davranışların ortadan kaldırılması için iyi bir sınıf yönetimine ihtiyaç duyulmaktadır. Sınıf içerisinde öğretmen-öğrenci veya öğrenci-öğrenci arasında kurulacak çift yönlü etkili bir iletişim sürecinin başarısı için çok önemlidir. Dolayısı ile öğretmende bulunması gereken en önemli niteliklerden birisi de sınıf içinde iyi bir iletişim ortamı kurma becerisidir.
SINIF ORTAMINDA ÖĞRENCİLERİN DAVRANIŞLARINA NASIL KARŞILIK VERMELİDİR ?
Sınıf ortamında olumlu davranışlar öğrenmeyi kolaylaştırırken, istenmeyen davranışlar bu süreci engeller. Sınıfta oluşabilecek bu tür engeller, öğrenci ve öğretmenlerin motivasyonun düşüreceği gibi kazanımların gerçekleşmesi önünde de büyük bir engeldir. Dolayısı ile öğrenme-öğretme sürecini durduran, engelleyen veya tamamen ortadan kalkmasına neden olan bu tür davranışların öğretmen tarafından bazı strateji ve teknikler ile ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bu bağlamda öğretmenlerin sahip olması gereken en önemli niteliklerden birisi de öğrenme-öğretme sürecini kesintiye uğratan, öğrenmeyi olumsuz etkileyen, olumsuz bir sınıf iklimi oluşturan bu tür davranışları nasıl ortadan kaldırmayı bilmesidir. Öğretmenlerin öğrenim süreçlerinde ve mesleklerini yürütürken yaşam becerisi olarak edindikleri deneyimlerden edindikleri becerilere yönelik olarak mesleki yeterlilik açısından birtakım özelliklere sahip olması gerekebilir
Hayatta büyük mucizelerden bir tanesi İlkokulda iyi bir eğitmen ile karşılaşmaktır.
Çok başarılı konu