Osmangazi Köprüsü ile Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunu işleten şirketin, kamulaştırmalar dolayısıyla idareye vermesi gereken kullanım bedeli olan 568 milyon 151 bin lirayı ödemediği belirlendi. 2010-2019 yılları arasında doğan kamu zararı, yapım ve işletme süresi olan 22 yıl boyunca her yıl artmaya devam ediyor.
ŞİRKETİN ÖDEMESİ GEREKİYORDU
Sayıştay raporuna göre, sözleşme gereği kamulaştırma yapılan alanlardaki 400 milyon TL'nin üzerindeki kısımlarda, şirketin idareye kullanım bedeli ödemesi gerekiyordu. Proje kapsamında 2 milyar 453 milyon 466 bin 824 liralık kamulaştırma yapıldı. Şirket ise 400 milyon TL'nin üzerindeki kısımla ilgili idareye ödemesi gereken kullanım bedellerini ödemedi. İPTAL EDİLDİ
13 Şubat 2011'de ise kamulaştırmalardan doğan alacaklar affedildi. Ancak Anayasa Mahkemesi “Yapılan mevzuat değişiklikleri geriye doğru yürümez” diyerek bu yasal değişikliğini iptal etti. Geçmeyen her araç için 37.8 dolar garanti verilen Osmangazi Köprüsü için Hazine ilk 6 ay için 1 milyar 750 milyon liralık ödeme yapacak. Köprünün açıldığı günden 2019 yılı sonuna kadar 4.5 yıllık dönemde garantili araç geçişleri için şirkete toplam 5 milyar 834 milyon TL ödeme yapıldı.
Sayıştay raporuna göre, sözleşme gereği kamulaştırma yapılan alanlardaki 400 milyon TL'nin üzerindeki kısımlarda, şirketin idareye kullanım bedeli ödemesi gerekiyordu. Proje kapsamında 2 milyar 453 milyon 466 bin 824 liralık kamulaştırma yapıldı. Şirket ise 400 milyon TL'nin üzerindeki kısımla ilgili idareye ödemesi gereken kullanım bedellerini ödemedi. İPTAL EDİLDİ
13 Şubat 2011'de ise kamulaştırmalardan doğan alacaklar affedildi. Ancak Anayasa Mahkemesi “Yapılan mevzuat değişiklikleri geriye doğru yürümez” diyerek bu yasal değişikliğini iptal etti. Geçmeyen her araç için 37.8 dolar garanti verilen Osmangazi Köprüsü için Hazine ilk 6 ay için 1 milyar 750 milyon liralık ödeme yapacak. Köprünün açıldığı günden 2019 yılı sonuna kadar 4.5 yıllık dönemde garantili araç geçişleri için şirkete toplam 5 milyar 834 milyon TL ödeme yapıldı.