Düşünün ki bir bebek hayatına başladığı birinci yılında sadece dinleyerek değil,gözlem yaparak,kısıtlı imkanlarla deneyerek,tadarak,dokunarak ve sürünerek öğreniminin sürecini deneyimlemiş olur. Bu nedenle okul çağı çocukların hatta biz yetişkinlerin bile öğrenme modellerimizi tekrar gözden geçirerek okul çağı çocuklarının öğrenme modellerini yeniden düzenleyebiliriz.
DERS YAPMAK BİR GÖREV Mİ ?
Ders yapmak öğrenilen bilginin tekrarı, farklı kombinasyonlar ile yaşamdaki karşılığının bulunabilmesi için bir fırsattır. Genellikle ders yapmak ya da çalışmak öğrenciler için kötü, kaçınılan ve sıkıcı bir eylem olarak değerlendirilmekte, bu durumu gereksiz bir gereklilik olarak görmektedirler. Bu noktada eğitimci ve ailelerin ders ya da ödevlere karşı yaklaşımı, bilginin öğrencilere nasıl sunulduğu ve çocuğa karşı baskı kurulup kurulmadığı önem taşıyor.Eğitimcinin verdiği her ders mutlaka yaş grubuna göre içeriği çeşitli olmalıdır ki öğrenci de ders yapmaya ilgi duymalı ve bundan keyif alındığında öğrencinin kaygısı azalır.Yapılan derste ise mükemmel bir sonuç çıkartır.
TEHDİT ÖĞRENMEYİ DESTEKLER Mİ ?
Öğrenci başarılı olmadığı zaman ailesinin sevgi ve ilgisini kaybedeceğini düşünen bir öğrenci bir heves ile öğrenmesini bekler misiniz ? ‘’ Senden tek beklentimiz derslerine çalışman ’’ sorunu vardır.Halbuki bir çocuğun yaşamının içerisinde öğrenim sadece dersler ile değil yaşamın her alanında tüm becerileri ile gerçekleşir.
Öğrenci istemeden çok fazla kaynak kitap materyal vs almanız öğrencinin altından kalkamayacağı kadar büyük bir yüktür.Çünkü bir duruma karşı yaptığınız yatırım fazlalaştıkça beklenti yükseliyor.
ÇOCUKLARIMIZIN HEDEFLERİ GERÇEKTEN ONA MI AİT YOKSA BİZİM İSTEKLERİMİZ Mİ ?
Yapamadıklarınızı çocuklarınıza yüklemek gibi bir özelliğimiz var. Hayatta bizlere keyif veren, hayallerimizde kalan her şeyi çocuklarımızın hayata geçirmesini hayal ediyoruz. Bu durum çocukların omuzlarında bir yük olurken aynı zamanda hayattan aldıkları zevki, gerçek hobilerini ve onları heyecanlandıran durumları fark etmelerinde en büyük engeldir. Bir çocuğun büyüme maratonunda çocuğun kendini ifade edebileceği, onu heyecanlandıran ilgi alanlarının ortaya çıkabilmesi için zamana ve alana ihtiyacı vardır. ‘’ Bu nedenle kendi çocukluğumuza ait olan deneyimleri ve hayalleri bir kenara koyup çocuğun öğrenmeye hevesli olduğu alanları belirleyerek öğrenme ihtiyacını geliştirebilirsiniz ’’.
Çok güzel yazılar yazıyorsunuz etkileyici
BAŞARILI BİR YAZI OLMUŞ.MERT HOCAM AĞZINA SAĞLIK