Haber
17 Mayıs 2018 - Perşembe 12:38
 
Sahurda Bunları Yiyen 24 Saat Acıkmıyor!
Yaz aylarına denk gelen oruç saatlerini en sorunsuz şekilde geçirip, sağlıklı beslenmeyi de sağlamak için sahurda tok tutan ve susatmayan yiyeceklere dikkat etmek gerekiyor...
SAĞLIK Haberi
Sahurda Bunları Yiyen 24 Saat Acıkmıyor!

 

Ramazan ayı başladı. İftar ve sahur vakitleri ile bu öğünlerde yenilecek yemekler ve içerikleri de daha bir önem kazanır oldu. Beslenme uzmanları, gece yenilen ağır yemeklerin o saatlerde metabolizma hızı düştüğü için yağa dönüşme riskinin yüksek olduğuna dikkat çekerek, besinlerin özenle seçilmesini öneriyor.

 

 

Sahurda protein içerdiği için süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar tercih edilebilir, kan şekerinin düşmesini önlediği için yanına mutlaka ekmek eklemelidir veya tahıl çorbaları da olabilir.

 

 

Uzmanlar, sahurda yeteri , sıvı tüketimi yapılmasını, su, ayran, komposto, maden suyu gibi içecekler tüketilmesini ve yatarken bir şeyler yiyip yatma yerine zamanında sahur yapmanın önemli olduğunu belirtiyor.

 

 

Ayrıca, sahurda ağır tuzlu yemekler veya kızartmalar yerine daha hafif besinler tüketilmelidir. Sahurda 1 tatlı kaşığı zeytin yağını domates ve salatalık üzerine dökerek tüketmekte bağırsak tembelliği olanlar için iyi gelecektir.

 

 

Vazgeçilmez bir sahur seçeneğidir. Omlet olarak ya da menemen gibi sebzelerle zenginleştirerek tüketebilirsiniz. 

 

 

Dolma hazırlarken pirinç yerine kepekli bulguru tercih etmenizi öneririz.

 

 

Başlı başına bir sahur seçeneği olabilir. Onun yerine yoğurdu da tercih edebilirsiniz.

 

 

Özellikle kuru baklagil eklenmiş yoğurt çorbaları, yulaf kepeği ve mercimek eklenmiş sebze çorbaları ile nohutlu çorbalar akılcı sahur seçenekleri arasında.

 

 

Ton balığı, tavuk ve et parçalarıyla zenginleştirilmiş salatalar sahurda iyi bir seçenek olacaktır.

 

 

Şeftali ya da kayısı eklenmiş bir kâse yoğurt, mükemmel bir sahur tavsiyesidir.

 

Zeytinyağı ve keten tohumu yağı, tokluk süresini uzatır. Bu nedenle sahur besinlerine bu yağlardan ekleyebilirsiniz. Yağdan zengin olması nedeniyle avokado da iyi bir sahur seçeneği olabilir.

 
 
Kaynak: Editör:
Yorumlar
Haber Yazılımı