Haber
11 Şubat 2019 - Pazartesi 11:27
 
Kocaeli'de 112'ye gelen çağrıların yüzde 71'i asılsız!
Kocaeli’de 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 71’inin asılsız olduğu öğrenildi
KOCAELİ Haberi
Kocaeli'de 112'ye gelen çağrıların yüzde 71'i asılsız!

İçişleri Bakanlığınca yürütülen 112 Projesi (tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında kurulan ve Valiliğe bağlı birim müdürlüklerinden olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü 5 Kasım 2015 tarihinde faaliyete başladı. Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi’ne Acil Sağlık, AFAD, Jandarma İmdat, Orman Yangın, Sahil Güvenlik, Polis İmdat Derince, İzmit, Körfez, Gölcük, Başiskele, Kartepe ilçelerinin çağrıları tek bir numarada toplandı.

 

1 MİLYON 410 BİN ASILSIZ İHBAR

 

Kocaeli'de 112 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen asılsız ihbarlar, sağlık hizmetinde zaman kaybına neden oluyor. 2018 yılında 1 milyon 974 bin 173 çağrıdan 1 milyon 410 bin 127’i yani yüzde 71’i asılsız çağrı çıktı. Yapılan 564 bin 48 asıl çağrıya ise ekipleri hızla müdahale etti. 112 Acil çağrı numarasının amacı dışında kullanılması çağrıyı karşılayan ve yönlendiren personelin mesaisinin büyük bir kısmında bu çağrılarla uğraşmak zorunda kalmasına, acil yardım bekleyen kişilerin çağrı merkezine ulaşmasında zaman kaybı yaşamasına, maddi ve manevi kayıplara hatta can kayıplarına neden olduğu bir kez daha hatırlatıldı.

 

PARA CEZASI

 

112 Acil Çağrı Merkezi'ni acil yardım talep çağrıları dışında asılsız ihbar ve gereksiz yere hattı meşgul edenler, kötü niyetli ve hakaret amaçlı aramalarda idari para cezaları her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanıyor. 2019 yılı içinde bu ceza 425 TL oldu. Bu durumun devamı halinde ise ceza iki katı uygulanır. Öte yandan Kocaeli'de 112 Acil Çağrı Merkezi'ne asılsız ihbarda bulunan 20 kişiye idari para cezası uygulandığı ifade edildi.

Kaynak: Editör:
Yorumlar
Haber Yazılımı