Haber
22 Mayıs 2019 - Çarşamba 15:52
 
Eğitim-İŞ’ten yeni eğitim sistemine tepki: ‘Orta çağa döndüler’
Eğitim-İş Kocaeli şubesi eğitim sisteminde yapılan düzenleme hakkında açıklama yaptı. Emine Çalık, “Eğitimde çağ yakalayacağız dediler ama gelinen noktada ortaçağa döndüklerini görüyoruz” dedi
KOCAELİ Haberi
Eğitim-İŞ’ten yeni eğitim sistemine tepki: ‘Orta çağa döndüler’

Eğitim-İş Kocaeli şubesi Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un açıkladığı yeni eğitim modelini değerlendirdi. İl Binasında yapılan açıklamada Emine Çalık’ın yanı sıra  Şube sekreteri Bülent Uğrasız, Şube özlük ve hukuk sekreteri Cem Uçak, Şube Basın yayın sekreteri Nazım Durmuş, Şube örgütlenme sekreteri Özgün Dokuz katıldı. Açıklama yapan Çalık, “Son yıllarda uygulanan politikalarla laik ve bilimsel eğitim sistemi yok edilirken, aslında yok olan gençlerimiz ve ülkemizin geleceğidir. İlimizdeki tüm STK’lar, demokratik kitle örgütleri ve sendikalarımıza çağrımızdır. Artık kırmızı çizgilerimizi bir kenara koyup asgari müştereklerde buluşarak, ülkemizin geleceği için ortak mücadele başlatmalıyız” ifadelerini kullandı

 

 

‘YAMALI BOHÇAYA DÖNDÜ’

 

Çalık açıklamasında şu ifadelere yer verdi: “Eğitim sisteminin popülist söylemlerin oyuncağı haline geldi. Milli Eğitim Bakanlığı, şimdi de ortaöğretimde “reform!” diye nitelediği yeni bir modeli hayata geçirmeye hazırlanıyor. Bilindiği üzere AKP’nin iktidarda olduğu 17 yıl boyunca eğitim sistemi adeta yamalı bohçaya dönmüş, 7 kez Milli Eğitim Bakanı değişmiş, her gelen bakan öncekinin tersi uygulamaları reform olarak yutturmaya çalışmıştır. Daha yeni uygulamanın sonuçları belli olmadan başka bir uygulamaya geçilirken, eğitim sisteminde yapılan köklü değişiklik sayısı 15’e ulaşmıştır”

 

‘BİLİMSELLİKTEN UZAK BİR SİSTEM’

 

“Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un açıkladığı ve 2020-21 yılında 9. Sınıflardan başlayarak kademeli geçiş yapılması planlanan yeni sisteme göre; ders sayısı azaltılacak, liselere kariyer ofisleri açılacak, 12. Sınıflarda ders saatleri azaltılıp destek çalışmaları yapılacak, bilgi kuramı zorunlu ders olacak, her öğrenci üniversitedeki gibi kendi istediği dersleri seçebilecektir. Yeni sistemde, fizik, kimya, biyoloji, tarih, felsefe, beden eğitimi, müzik gibi gençlerin pozitif bilimlerle temasını sağlayan, neden sonuç ilişkisi kurmasını öğreneceği ya da kişisel gelişimine fayda sağlayacak dersler seçmeli ders olarak belirlenmişken din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin zorunlu ders olarak belirlenmesi, Bakanlığın 'modern' söylemleri altında bilimsellikten ne kadar uzak bir anlayışın yattığını tekrar göstermiştir”

 

‘DAMDAN DÜŞERCESİNE AÇIKLADI’

 

“Bakan Selçuk’a soruyoruz! Kariyer ofisleri tüm okullarda açılabilecek midir? Açılacaksa bu ofislerde kimler görev alacaktır? Her ayrıntısının planlanmasına akademisyenlerin ve uluslararası uzmanların da katıldığı ifade edilen bu çalışma tüm paydaşların görüşü, katkısı, eleştirisi alınmadan neden damdan düşercesine açıklanmıştır? Sözü edilen akademisyenler ve uluslararası uzmanlar kimlerdir? Bilim derslerini, gençlerin kültürel ve bedensel olarak geliştirecek dersleri seçmeli yapıp, din dersini zorunlu kılmanız nasıl bir mantığa dayanmaktadır? Her konuşmanızda bahsettiğiniz "çağı yakalamak"tan kastınız orta çağı yakalamak mıdır?

 

‘BİZİM İÇİN YOK HÜKMÜNDEDİR’

 

“Parasız, bilimsel, laik eğitim anlayışını hakim kılmak için, öğrencilere çok yönlü bilgi ve beceri kazandıracak nitelikli bir eğitim anlayışı benimsenmelidir. Tekrar söylüyoruz: Fırsat ve imkan eşitliğine dayalı, bilimsel ve objektif kriterleri içeren bir modele geçmelidir. Temel bilimlere ilişkin derslerin, Tarih’in, Coğrafya’nın seçmeli olduğu, inkılap tarihini dahi zorunlu kılmayan, sanatı(Görsel Sanatlar, Müzik), sporu (Beden Eğitimi) yok sayan bu sistem bizim için yok hükmündedir.

Kaynak: Editör:
Yorumlar
Haber Yazılımı